Blogger Gadget Facebook

Published Oct 26, 22
10 min read

Blogger Picture

Het internet staat vol met blogs waar mensen sterk beginnen en iedere week een artikel publiceren gedurende de eerste paar maanden. Dan… Wordt het minder. Om de week een post.. 1x in de maand een post. En dan stopt het. Er komt nog even een wanhopig berichtje dat mensen het ‘druk hebben’ en beloven om binnenkort weer actiever te gaan zijn.

En dan is de blog dood. Kies een onderwerp waarvan je houdt. Waar je over 1 jaar nog steeds kan schrijven. Waarover je na 100 artikelen nog niet uitgeschreven bent. Ik wil niet je moed niet in de schoenen doen zinken - blogger designs. Maar wel even goed wakker schudden. Klaar met het emotionele gedeelte.

Google heeft een super handige tool genaamd Google Trends. Je kunt een zoekterm invoeren en je krijgt de populariteit door de tijd heen te zien. Bedenk de belangrijkste woorden die bij jouw onderwerp horen, Ga naar google. blogger. trends.nlType je zoekwoord in, Kies een periode van 5 jaar Wil je bloggen over het paleo dieet? Niet zo’n goed plan.

Klik op het vraagtekentje naar ‘Interest over time’ om erachter te komen wat de nummers 1 tot 100 op de verticale as betekenen. Je kunt op klikken om het zoekwoord te vergelijken met een ander woord. Twijfel je tussen bloggen over paleo of keto dieet? Dan zie je dat keto een betere keuze is.





Dat is belangrijk, zodat je geen tijd verspilt aan zoekwoordonderzoek voor onderwerpen die niet populair zijn. Je hebt met behulp van Google Trends een grof beeld van hoe populair jouw niche is. Maar Google Trends geeft relatieve cijfers. Met Google Trends zie je hoe populair een onderwerp is ten opzichte van een tijd terug - blogger designs.

Influencer Blogger

Op een schaal van 1 tot 100. De moeilijkheidsgraad om te ranken kan meespelen bij het kiezen van een niche. Maar het belangrijkste uit het overzicht van KWFinder is het maandelijkse zoekvolume. Er zijn geen harde regels voor het minimum aantal zoekopdrachten per maand. Ik hanteer een ondergrens van minimaal 1000 zoekopdrachten per maand, maar het liefst wordt er een paar duizend keer gezocht op jouw belangrijkste zoekwoord.

Met te veel zoekopdrachten (10. 000+) is de concurrentie meestal groot, te groot. Er zijn dan vaak al gevestigde spelers met veel autoriteit, of grotere bedrijven die er goed op inspelen. Niets is onmogelijk, maar leg de lat niet te hoog voor jezelf. Het begin van je blog is het lastigst, en zeker bij onderwerpen met hoge zoekvolumen is het moeilijk om als kleine speler met je kop boven het maaiveld uit te steken.

Vermijd dus te hoge zoekvolume - blogger designs. Een andere goede oefening bij het kiezen van je niche, is om je ideale lezer in kaart te brengen. Wat voor iemand gaat jouw blog bezoeken en gaat waarde halen uit jouw artikelen? Als je een idee in gedachte hebt, bedenk dan wat voor iemand de ideale lezer is voor dat onderwerp.

En dat heeft ontzettend veel voordelen. Je kunt je gaan inleven in de doelgroep waardoor je betere artikelen gaat schrijven. En waardoor zij meer waarde uit je artikelen kunnen halen. Je weet waar je je artikelen moet gaan promoten, je kunt een inschatting maken op welke Social media kanalen je doelgroep veel te vinden is.

De mogelijkheden zijn eindeloos met een goede niche - blogger designs. Zoekvolume is wat aan de lage kant, maar ‘afvallen na bevalling’ en ‘afvallen na zwangerschap’ zijn samen toch goed voor 1440 zoekopdrachten per maand. De niche heeft dus potentie. En met een KD (Keyword Difficulty) van 23 is het zelfs best makkelijk om op die zoektermen te gaan ranken in Google.

Link Blogger To Domain

Laat onderaan het artikel een reactie achter. Ik reageer op alle vragen! Splinternieuwe blog. Mooi design. Goede niche. Maar nog geen bezoekers. Hoe krijg je lezers? In ieder geval niet door als een malle te gaan schrijven. Als jij wil dat meer mensen dan alleen je ouders en je oma jouw blog gaan lezen, heb je een sterke content strategie nodig.

Klinkt saai. Is het niet. Als je een goede niche hebt en weet wie jouw ideale lezer is, leg je de vinger op de zere plek met een content strategie (blogger designs). Je maakt een plan van hoe je de grootste vragen en problemen van lezers kunt oplossen. Waarom wil je überhaupt content schrijven? Waarom wil je dat mensen jouw woorden gaan lezen? Wil je online geld verdienen met je blog door producten aan te prijzen? Wil je e-Books gaan verkopen, online cursussen geven of wil je juist bekendheid creëren om geboekt te worden als spreker op events? Je doel hoeft niet voor altijd vast te staan.

Toen ik zzpdaily. nl startte was mijn doel met deze website om klanten te krijgen voor mijn freelance web design werkzaamheden. Ik wilde startende zzp’ers bereiken die een website nodig hadden. Dat was mijn doel. Zodat ik webites voor hen kon gaan bouwen. En ik dacht die zzp’ers te kunnen bereiken door te schrijven over starten als zzp’er en je administratie opzetten.



Maar al snel kwam ik erachter dat er ook op andere manieren geld te verdienen valt met bloggen. Dus veranderde mijn doel. Je kunt je doel gaandeweg bijstellen. Maar hoe groter je blog groeit, hoe moeilijker het wordt om een ander doel te kiezen. Je bent niet meer zo vrij en flexibel als je eenmaal eenmaal volgens een bepaalde contentstrategie werkt, als je 100 artikelen online hebt staan en je een lezersgroep hebt die voor bepaalde content naar jouw website komen.

Dit is zo belangrijk. Breng je doelgroep in kaart en leer ze kennen. Leef je in, kruip in iemand hoofd. Download hun hersenen zodat je precies weet hoe ze denken. Wat ze willen. Waar ze tegen aanlopen. Een goede manier om dit te doen is om een persona te maken.

How To Be A Fashion Blogger



Iedere keer dat je schrijft denk je aan die persoon. Alsof je de tekst voor hem of haar schrijft. Breng je persona tot leven. Geef hem of haar een naam. Teken de persoon in het midden van een leeg vel. blogger designs. En schrijf daar omheen de demografie en eigenschappen van die persoon: Geslacht, leeftijd, woonplaats, beroep, sociaal economische status, leefstijl en andere demografische factorenRelevante eigenschappen, bijv.

Je gaat de struggle van jouw persona ontdekken - blogger designs. Hoe los je die struggle op met je artikel? Is het artikel makkelijk te lezen voor jouw persona, of gebruik je te veel jargon? Zijn er specifieke voorbeelden die je in het artikel kunt verwerken om je persona aan te spreken? Bij ieder artikel dat je schrijft denk je aan jouw persona, dat gaat je artikelen zoveel beter maken.

Je wil een samenhangend geheel creëren. Bezoekers moeten meer van je blog willen ontdekken ze moeten meer van je willen lezen. Maar je moet ergens een grens trekken. Je kunt niet over alles schrijven. Wat hoort nog wel bij mijn niche, en wat valt erbuiten? Trek een grens. De manier waarop ik een grens trek, gaat zo: Bijna iedere stad heeft een paar hoge wolkenkrabbers.

Maar daar staat de stad niet vol mee, de rest van de grond is gevuld met kleinere gebouwen van hooguit een paar verdiepingen. Of gewoon woonhuizen. Dat idee trekken we door naar je blog. Je wil een paar wolkenkrabbers hebben. Uithangborden van je website. Lange artikelen, die beter zijn dan de rest.

Deze post die je nu leest bijvoorbeeld, dat is zo’n wolkenkrabber. Een gigantisch artikel dat de diepte in gaat, dat je van A tot Z uitlegt hoe iets werkt. Hoe je een blog maakt in dit geval. En bij deze wolkenkrabber kan ik allerlei kleinere artikelen schrijven die gerelateerd zijn aan hetzelfde onderwerp.

Blogger Food

Je schrijft alleen nieuwe artikelen over onderwerpen die passen bij bestaande wolkenkrabber artikelen (Vanessablogt.be). Zo blijf je binnen je niche. Als een nieuw artikel idee niet aansluit bij een bestaande wolkenkrabber, weet je dat je te breed gaat. Door zo’n gedetailleerde post te schrijven heb je een beter artikel dan 99% van wat er op internet te vinden is.

Schrijf alle ideeën rondom je niche op die in je opkomen. Beperk jezelf niet. Schrijf alles op, ook dingen die in eerste instantie misschien tot niet leiden. Ze kunnen als inspiratie dienen voor ideeën die wel goed zijn. Bij het kiezen van je niche hebben we KWFinder ook gebruikt. Die tool geeft ook honderden gerelateerde zoekwoorden aan.

Alleen al bij autocomplete vind ik 415 zoekwoorden gerelateerd aan keto dieet. Voer een zoekopdracht in op Google, en onderaan de pagina vind je een blok met gerelateerde zoekopdrachten. Weer 5 tot 10 zoekwoorden erbij waarover je mogelijk een artikel kunt schrijven. En als je doorklikt naar een gerelateerd zoekresultaat, krijg je bij dat gerelateerde resultaat nóg meer gerelateerde resultaten.

Met KWFinder en Google related searches heb je waarschijnlijk al een mooie lijst zoekwoorden en blog ideeën verzameld. Meer inspiratie nodig? In dit blog vind je 5 goede tools gratis en betaald) om zoekwoorden te vinden. Één niche, maar tientallen of honderden zoekwoorden. Daar ga je structuur in aanbrengen zodat het overzichtelijk wordt, en je duidelijk al je artikel ideeën op een rij hebt, gesorteerd op prioriteit - blogger designs.

De prioriteit ga je zelf toekennen, op basis van hoog, normaal of lage prioriteit. Schoon het lijstje vervolgens op: Haal de dubbele zoekwoorden eruit (of zoekwoorden die heel erg op elkaar lijken zoals meervoud en enkelvoud). Zet gelijksoortige zoekwoorden bij elkaar. Zodra je de zoekwoorden georganiseerd hebt, ga je ze toekennen aan je belangrijkste blog onderwerpen: de wolkenkrabber artikelen.

Is Blogger Dead

Dat zijn er meestal 3 tot 5. Je wil niet te veel wolkenkrabber artikelen hebben, omdat dan het hele idee van een wolkenkrabber artikel er niet meer toe doet. Zodra je een paar wolkenkrabber onderwerpen bepaald hebt, maak je die vetgedrukt. Vervolgens ga je alle andere zoekwoorden toekennen aan de wolkenkrabber onderwerpen.

Bedenk een titel in je gedachte, en welke sub kopjes er in dat artikel passen. Schrijf vervolgens het artikel idee op en bundel de zoekwoorden die daarbij horen onder het artikel idee. En wat je overhoud is een overzichtelijke spreadsheet met: . De wolkenkrabbers. blogger designs. Neem genoeg tijd om dit te doen.



Dit spreadsheet dat je maakt is super belangrijk voor jouw blog. Je zit al snel een paar uur, of een hele dag voor een goede lijst met artikel ideeën. Je doet dit niet eenmalig. Het is work in progress - blogger designs. Als mijn artikelen ‘op raken’ ga ik weer aan de slag om een lijst met nieuwe ideeën te vinden.

Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. En hoe vanzelfsprekender het wordt. Je kunt een artikel schrijven, controleren en zodra die klaar is gaan publiceren op je blog. Maar dat is vrij willekeurig. De ene week heb je tijd om twee artikelen te schrijven, terwijl je de week niet eens één artikel afkrijgt - blogger designs.

Het handige voor is dat die op een vaste dag en tijd je artikel kan verwachten. Je kunt een buffertje maken, door bijvoorbeeld je content voor 4 weken vooruit al kaar te hebben. Zo kan jij op je gemak werken aan nieuwe content, zonder dat daar druk achter zit. Je kunt daardoor schrijven op momenten wanneer jij inspiratie hebt, in de plaats van dat te forceren omdat je morgen een nieuwe blog moet plaatsen.

Blogger Sans Light Font

Je bent niet de enige die aan de slag gaat met een content kalender. Samen met jou zijn er honderd duizenden andere bloggers. Het voordeel daarvan is dat er gigantisch veel tools te vinden zijn (gratis en betaald) die je helpen bij het organisen van een content kalender. Ik gebruik voor zzpdaily het gratis account van Airtable.

c.m. Google Calendar (gratis) of Co, Schedule (betaald). In de eerste stappen van dit artikel heb je jouw blog online gezet. Maar.. wacht nog even met het van de daken schreeuwen over je nieuwe blog. Voordat je iedereen vertelt over je nieuwe blog is het verstandig om al content online te hebben staan.

Navigation

Home

Latest Posts

Privé Ontvangst Antwerpen

Published Nov 18, 22
9 min read

Privé Ontvangst Eeklo

Published Nov 18, 22
6 min read

Prive Ontvangst Roosendaal

Published Nov 17, 22
10 min read